Nieuws


Het OHRA Klantenpanel: Mooi voorbeeld van een dedicated CustomerVoice panel van CustomerMatc


Het OHRA Klantenpanel is sinds 4 jaar het dedicated CustomerVoice Panel van OHRA. Zo’n 800 klanten hebben zich aangemeld voor het panel. Zij kunnen voor de duur van 1,5 jaar lid zijn en hun mening geven. Op geleide van hun ervaring met OHRA en bijvoorbeeld persoonskenmerken, worden panelleden uitgenodigd. Dat gebeurt in de vorm van online onderzoek, maar ook face-2-face. Groeps-, duo en één-op-één gesprekken worden regelmatig gevoerd.

Wat is het nut van een dedicated CustomerVoicepanel?

Dedicated panelleden worden niet alleen gevraagd voor onderzoek.  OHRA panelleden hebben deelgenomen aan cowriting en cocreatiesessies, hebben getest met Pay how you drive, zijn geïnterviewd en gefilmd voor een film voor het bestuur waarin klanten aan het woord waren, namen deel aan het Delta Lloyd Glazen huis(zie //www.youtube.com/watch?v=-AotgxcmxP0  of //bit.ly/2xw5hYk), testen de OHRA online community, stonden aan de wieg van de nieuwe OHRA Huisdieren commercial (zie //bit.ly/2wOfoUv).

Het mooie van een goed ingeregeld dedicated CustomerVoicepanel, zoals het OHRA Klantenpanel, is dat leden bereid zijn mee te denken, als spiegel en testers te dienen voor ideeën, innovatie in alle fasen van de Customer Journey en op alle touchpoints.

Het OHRA Klantenpanel groeit mee met de ontwikkelingen in het klantenbestand

De samenstelling van een dedicated CustomerVoicepanel is afhankelijk van hoe klanten worden ingezet voor welke doelstellingen. Voor retentieprogramma’s zijn andere leden belangrijk dan voor het vernieuwen van proposities op het gebied van wonen voor jonge gezinnen of testen van uitsluitend mobiele applicaties. Wat de beste samenstelling is kan dus wijzigen. CustomerMatch stemt dit af met de opdrachtgever en werving van nieuwe klantenpanelleden vindt plaats via OPI’s, korte vraagmodules, te plaatsen op de website, social media en bij OHRA onlangs in een blog bij de online community.

 

Wil je weten of een dedicated  CustomerVoicepanel een hulp is voor jouw organisatie?

Laat het weten. Bel of app met Irene Grotendorst RM 0622 504 025.

Deel deze informatie op:

    Zorgacademie: Masterclass Markt & Klantonderzoek in 1 dag


    Eerstvolgende Masterclass: 14 april 2016

    Leg in 1 dag de basis voor het zelf opzetten en inzetten van een markt- en klantonderzoek. Zowel als u ervaring heeft in marketing en communicatie als wanneer u (nog) beperkte kennis en ervaring heeft in marketing, communicatie of onderzoek; u kan aan het einde van de dag een onderzoeksbriefing opstellen en onderzoeksvoorstellen beoordelen.

    Markt- en klantinzicht zijn in non profit, cure en care van toenemend belang

    Klantgericht zijn, focus op behoeften, efficiënter en effectiever werken, gerichter communiceren, nieuwe producten en diensten aanbieden; het is aan de orde van de dag in cure & care. Steeds vaker wordt gevraagd naar informatie om klanten (zorgconsumenten) beter te begrijpen en klantgerichter te gaan werken. Heeft u voldoende aan (medisch) effectiviteitsonderzoek zoals CQI/PROM/PREM, een periodiek klanttevredenheidsonderzoek of segmentatieonderzoek op basis van leefstijlen? Of moet u ook ander onderzoek (laten) uitvoeren?

    Deze masterclass leert u hoe u zelf markt- en klantonderzoek kunt opzetten, uitvoeren en rapporteren of hoe u onderzoek kunt laten uitvoeren met behulp van een goede briefing. Onderzoek dat resultaten oplevert waar u en anderen in de organisatie wat aan hebben en mee kunnen. Want goed onderzoek levert een echte bijdrage aan een markt- en klantgerichte zorgorganisatie.

    De Masterclass wordt verzorgd door Irene Grotendorst (CustomerMatch) binnen het programma van de Zorgmarketingacademie.

    NIMA kent deze masterclass 6 SMP PE-punten toe.

    Het betreft een open training. In company al dan niet in combinatie met andere opleidingen binnen de zorgmarketing academie zijn eveneens mogelijk.

    Meer weten?

    Informeer rechtstreeks bij Irene Grotendorst: irene@customermatch.nl of 0622504025

    Deel deze informatie op:

      Irene gastspreker tijdens Workshop “Understanding the heterogeneity of 55+ European citizens: Their attitudes, values, habits and desires” Leiden, 25-26 February 2016


      In 2013 heeft CustomerMatch een onderzoek uitgevoerd onder ouderen (55+) voor de grootste ziektekostenverzekeraar van Nederland.

      Aan het zgn BOO (Breedspectrum Ouderen Onderzoek) hebben zo’n 1500 deelnemers meegedaan en zodoende een schat aan informatie en inzichten verschaft.

      Nu, ruim 2 jaar later, is CustomerMatch gevraagd de uitkomsten van het onderzoek te delen tijdens de EIT Health-workshop van de Leyden Academy. Wij zijn hier blij mee maar ook zijn we trots dat we een bijdrage kunnen leveren en mee mogen denken aan de ontwikkeling van een nieuw ouderen health care concept wat ontwikkeld wordt door diverse Europese deelnemers o.l.v. de Leyden Academy.

       

      Ouderonderzoek CustomerMatch

      Ouderenonderzoek CustomerMatch In opdracht van de grootste ziektekostenverzekeraar van Nederland.

      Deel deze informatie op: