Het OHRA Klantenpanel: Mooi voorbeeld van een dedicated CustomerVoice panel van CustomerMatc


Het OHRA Klantenpanel is sinds 4 jaar het dedicated CustomerVoice Panel van OHRA. Zo’n 800 klanten hebben zich aangemeld voor het panel. Zij kunnen voor de duur van 1,5 jaar lid zijn en hun mening geven. Op geleide van hun ervaring met OHRA en bijvoorbeeld persoonskenmerken, worden panelleden uitgenodigd. Dat gebeurt in de vorm van online onderzoek, maar ook face-2-face. Groeps-, duo en één-op-één gesprekken worden regelmatig gevoerd.

Wat is het nut van een dedicated CustomerVoicepanel?

Dedicated panelleden worden niet alleen gevraagd voor onderzoek.  OHRA panelleden hebben deelgenomen aan cowriting en cocreatiesessies, hebben getest met Pay how you drive, zijn geïnterviewd en gefilmd voor een film voor het bestuur waarin klanten aan het woord waren, namen deel aan het Delta Lloyd Glazen huis(zie //www.youtube.com/watch?v=-AotgxcmxP0  of //bit.ly/2xw5hYk), testen de OHRA online community, stonden aan de wieg van de nieuwe OHRA Huisdieren commercial (zie //bit.ly/2wOfoUv).

Het mooie van een goed ingeregeld dedicated CustomerVoicepanel, zoals het OHRA Klantenpanel, is dat leden bereid zijn mee te denken, als spiegel en testers te dienen voor ideeën, innovatie in alle fasen van de Customer Journey en op alle touchpoints.

Het OHRA Klantenpanel groeit mee met de ontwikkelingen in het klantenbestand

De samenstelling van een dedicated CustomerVoicepanel is afhankelijk van hoe klanten worden ingezet voor welke doelstellingen. Voor retentieprogramma’s zijn andere leden belangrijk dan voor het vernieuwen van proposities op het gebied van wonen voor jonge gezinnen of testen van uitsluitend mobiele applicaties. Wat de beste samenstelling is kan dus wijzigen. CustomerMatch stemt dit af met de opdrachtgever en werving van nieuwe klantenpanelleden vindt plaats via OPI’s, korte vraagmodules, te plaatsen op de website, social media en bij OHRA onlangs in een blog bij de online community.

 

Wil je weten of een dedicated  CustomerVoicepanel een hulp is voor jouw organisatie?

Laat het weten. Bel of app met Irene Grotendorst RM 0622 504 025.

Deel deze informatie op: