OHRA zet alle kanalen open voor klantenfeedback


Voor het realtime vergaren van klantenfeedback, maakt OHRA sinds kort gebruik van Opinator. De verzekeraar is in Nederland de eerste partij die gebruik maakt van deze mobile service en marketingtool voor de consumentenmarkt.

De genoemde oplossing, die in Nederland door Customer Match wordt gedistribueerd, maakt het voor OHRA mogelijk klanten via verschillende kanalen naar hun mening te vragen. ‘We kunnen bijvoorbeeld een oproep plaatsen op onze homepage, maar ook in de nieuwsbrief, per sms of via Facebook. Door de aanbodmomenten te verdelen voorkom je dat je mensen overvraagt’, verduidelijkt Koen van Tankeren, woordvoerder OHRA.

Klantbetrokkenheid
Het klantenpanel van de betreffende verzekeraar bestaat steevast uit zo’n 500 à 600 leden. Na een feedbackperiode van 1,5 jaar worden zij vriendelijk bedankt voor hun diensten. ‘We vinden het belangrijk dat ons panel representatief blijft. Om die reden verversen we het panel regelmatig.’ In ruil voor hun mening verdienen leden beloningspunten, die op den duur ingeruild kunnen worden voor een bon van bol.com. ‘Daarnaast geven ze aan het prettig te vinden dat we ze op de hoogte houden en erbij betrekken’, vult Van Tankeren aan.

Begin deze week plaatste OHRA een nieuwe oproep. Deze actie is vooral gericht op jongere klanten, die makkelijker bereikbaar zijn via social media kanalen als Twitter en Facebook. ‘Verder zijn er plannen om onze app geschikt te maken voor de werving van pannelleden’, besluit de OHRA-woordvoerder.

In het buitenland maken de contactcenterafdelingen van bedrijven als Teléfonica, Coca-Cola en Deutsche Bank gebruik van Opinator.

(bron: telecommerce.nl)

Deel deze informatie op: